Företagsinformation
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
Hedla AB. organisationsnummer 559123-2037
Föreningsgatan 4, 981 31 KIRUNA
072-4510265, kiruna@hedla.net
Betalning och priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
- Billmate
Billmate gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. - Kort, swish eller kontant vid betalning i vår butik.
Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.
Leveranser och returer
Villkor för leverans anges i kassan.
Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Beställer du flera produkter, skickas allt samtidigt och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller. Vi skickar med Posten för snabbast möjliga leverans. Brevförsändelse levereras direkt hem till dig. Paket levereras till ditt närmaste postombud och aviseras med sms, leveranstid normalt inom en vecka. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Vi behöver följande info vid retur: ordernummer, betalningssätt, namn och adress samt hur du vill ha pengarna i retur eller om du vill ha ett tillgodokvitto. Vid retur mailar du att du sänt din retur kiruna@hedla.net
14 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen där den är tillämplig, det ger dig rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Observera att öppet köp inte gäller livsmedel.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
RETURER SÄNDS TILL
Hedla AB, Föreningsgatan 4, 981 31 KIRUNA
Återbetalning
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Outlöst försändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss, debiteras en avgift om 150kr för Hedla AB:s kostnader i samband med returhantering och frakt.
Reklamation
Vi levererar felfria varor men om din vara är skadad på något sätt kontaktar du oss via mejl eller telefon, där ger vi närmare instruktioner hur retur går till. Du når oss på 0724510265 eller kiruna@hedla.net. Vid reklamation betalar vi fraktkostnaden för returen.
Integritetspolicy